KENAPA Bukan Nabi Muhammad SAW Tapi Nabi Isa yang Dipilih Allah SWT, Untuk Bunuh Dadjjal.

Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar serta di sampaikan pada saya. Moga kita perolehi sedikit pengetahuan ya mengapa Allah AWT tentukan Nabi Isa untuk membunuh dajjal

Begini kisahnya….. Jika hari kiamat nyaris tiba kelak Allah bakal turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal…Kenapa Allah pilih Nabi Isa..?

Ustaz kata, Nabi Isa di turunkan untuk baginda bersihkan namanya, terkait momen baginda disalib… Diluar itu, pada saat momen Israk Mikraj baginda berikan salam pada Nabi Muhammad SAW…Oleh kerana tahu keunggulan jadi umat Nabi Muhammad jadi baginda berdoa serta bermohon pada Allah agar diperbolehkan untuk jadi sebahagian umat Muhammad..

Jadi doa Nabi Isa itu sudah Allah Swt perkenankan.. Karenanya baginda di turunkan jika nyaris kiamat nanti…Seperti yang di ketahui, saat Nabi Isa diangkat ke langit dulu, baginda masihlah bujang serta belum berkahwin. Turunnya baginda ke bumi, sesudah berjaya membunuh dajjal laknatullah disebutkan baginda bakal memerintah didunia ini hingga 40 th... serta baginda akan Allah dapatkan jodoh, di beri kesempatan berkahwin serta berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Hingga hingga tempoh yang ALLAH berikan, jadi baginda bakal diwafatkan.. Disebutkan jasad baginda bakal dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab…Begitu kisahnya..