ALLAHUAKBAR, 6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal


6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal. Kami melakukan dakwah di Papua dengan penuh pengorbanan. Pernah kami keluar ke pedalaman suku Tatsmit. 

Kami pun disambut dengan panah dan tombak dan habis, tubuh saya dengan panah beracun sehingga saya dilarikan ke rumah sakit. Hampir seminggu saya di rumah sakit, tapi tetap sabar. Anehnya, orang-orang yang memanah saya ikut menghantar saya ke rumah sakit.

Setelah sembuh, kami tetap masuk ke suku tersebut, Sampai kami diterima dan yang pertama yang kami ajarkan adalah bagaimna cara mandi menggunakan sabun, syampo dan berus gigi kepada suku tersebut, sehingga mereka merasa nyaman kerana selama ini mereka suku tersebut menggunakan minyak babi sebagai sabun.

Setelah mereka terkesan dengan mandi pakai sabun, syampo, baru kami melakukan dakwah tauhid, pada awal dakwah kami di sana, kami mengajak 2000 orang kelapangan untuk mandi beramai-ramai untuk menghilangkan najis mughallazah mereka, dan mengajak mereka syahadah.

Alhamdulilah, 2000 orang telah masuk agama Islam, dan beberapa waktu yang singkat selepas itu, 4000 lagi mengucap kalimah syahadah.

Ustaz Dahlan

Langsung saja simak videonyaDisini